Unapređenje položaja potrošača kroz jačanje politike konkurencije

Projekat Unapređenje položaja potrošača kroz jačanje politike konkurencije započet je 1. decembra 2024. godine i trajaće do septembra 2025. godine. Projekat se sprovodi u okviru programa EU Resurs centar za civilno društvo u Srbiji, koji sprovodi Beogradska otvorena škola uz podršku Evropske unije, koju predstavlja Delegacije Evropske unije u Srbiji.

Opšti cilj projekta je osnažiti aktivno učešće građana i civilnog društva u inkluzivnom i transparentnom razvoju javnih politika u oblastima prava potrošača i politike konkurencije, u skladu sa procesom pristupanja Srbije EU. Specifični ciljevi projekta su dvojaki. Prvi specifični cilj odnosi se na uključivanje građana i civilnog društva u procese kreiranja i zagovaranja tekućih regulatornih reformi u oblastima prava potrošača i politike konkurencije, dok se drugi specifični cilj odnosi na uključivanje građana i civilnog društva u sprovođenje i nadzor ključnih reformi u oblastima prava potrošača i politike konkurencije.

Projekat je osmišljen s ciljem da unapredi pravni i institucionalni okvir zaštite potrošača i politike konkurencije, kao i da poveća svest javnosti o važnosti ovih tema za funkcionalno i pravedno tržište. Fokus projekta biće na identifikaciji ključnih izazova u praksi, pružanju konkretnih preporuka za unapređenje i osnaživanju relevantnih aktera kroz edukaciju i saradnju.

Projekat nastoji da postigne pomenute ciljeve kroz:

  1. Izradu metodologije i sprovođenje građanskih konsultacija
  2. Sprovođenje istraživanja i izradu dokumenata sa konkretnim predlozima javnih politika
  3. Javno zagovaranje ka donosiocima odluka i kreatorima politika
  4. Prikupljanje predloga, sugestija i komentara građana putem inovativne online platforme
  5. Obuke o pravima potrošača za građane i predstavnike civilnog društva
  6. Organizaciju tri tematske diskusije za građane/ke i ključne aktere
  7. Medijsku kampanju kroz štampane i online medije

Pored osnovnih ciljeva, projekat će imati značajan uticaj kroz širenje projektnih rezultata. Konkretni predlozi normativnih i strateških rešenja u oblasti zaštite potrošača i politike konkurencije biće izrađeni na osnovu komentara i predloga građana i civilnog društva. Javno zagovaranje ispred relevantnih aktera potencijalno će dovesti do daljih reformskih procesa u dvema pomenutim oblastima.

Kontakt osoba: Stefan Radojčić, projektni koordinator, stefan.radojcic@cep.org.rs

Ostale inicijative