• ENGENG
  • Otvorenost i inkluzivnost kreiranja javnih politika u Srbiji

    Upravljanje sistemom javnih politika predstavlja jednu od ključnih reformskih oblasti u okviru reforme javne uprave (RJU) u Srbiji, zajedno sa sistemom pružanja javnih usluga. Sa druge strane, participativan i činjenično zasnovan proces kreiranja javnih politika ne samo da povećava transparentnost i odgovornost, već pozitivno utiče na ishode javnih politika, odnosno unapređenje kvaliteta javnih usluga.

    Autori: Katarina Tadić | Milena Lazarević

    Siva knjiga javnih usluga

    Siva knjiga javnih usluga u Srbiji nastala je kao rezultat sveobuhvatnih istraživanja o procesu kreiranja javnih politika u oblasti reforme javne uprave i kvalitetu javnih usluga, sprovedenih u okviru projekta „Partnerstvom do dobre JAvne uprave“. Cilj Sive knjige je da predstavi najvažnije rezultate sprovedenih istraživanja i da ponudi konkretan set preporuka za unapređenje pružanja javnih usluga.

    Autori: Katarina Tadić | Milena Lazarević

    Otvorenost i inkluzivnost kreiranja javnih politika u Srbiji

    Projekat u okviru koga je ova strudija izrađena je bio usmeren ka obezbeđivanju činjenica i dokaza o zadovoljstvu građana sa tri različite grupe najčešće korišćenih i najrasprostranjenijih javnih usluga (izdavanje ličnih dokumenata, usluge domova zdravlja, kao i usluge upisa dece u predškolske ustanove i osnovne škole), kao i o kvalitetu kreiranja politike u tim oblastima koje su ključne u procesu pristupanja EU kada je u pitanju reforma javne uprave.

    Autori: Katarina Tadić | Milena Lazarević

    Dobar menadžer u državnoj upravi

    Kada se državna uprava posmatra sistemski, institucionalno, kada se posmatraju njeni organizacioni oblici, njihova struktura, raspodela i sadržina upravnih poslova, pravno uređenje i način rada, lako se upadne u zamku apstrahovanja ključnog činioca svake organizacije – ljudi koji čine tu organizaciju.

    Autori: Vladimir Mihajlović | Dušan Protić

    Slaba dvojka Srbiji za profesionalizaciju uprave

    U ovom tekstu je prikazana ocena koju je Srbija dobila za oblast javna služba i upravljanje ljudskim resursima, uz prikaz rezultata ostalih država Zapadnog Balkana. Oblast službeničkog sistema je analizirana kroz sedam principa koji su prepoznati kao preduslovi potrebni za stvaranje profesionalne uprave koja se zasniva na sposobnostima i zaslugama  službenika.

    Autori: Vladimir Mihajlović

    Ljudski resursi na lokalu

    Reforma javne uprave u Srbiji, koja je usvajanjem Strategije reforme javne uprave i Akcionog plana za njenu implementaciju ušla u novu fazu, između ostalog ima za cilj uspostavljanje usklađenog javno-službeničkog sistema zasnovanog na zaslugama i unapređenje upravljanja ljudskim resursima.

    Autori: Katarina Tadić | Vladimir Mihajlović

    Javna uprava i integracija Srbije u EU

    Tekst je prvobitno objavljen u Nedeljniku, a povodom najnovijih SIGMA izveštaja o stanju reforme javne uprave u zemljama Zapadnog Balkana.

    Autori: Milena Lazarević

    Kvalitetnom politikom zadržavanja kadrova do održive integracije Srbije u EU

    Zašto politika zadržavanja kadrova?

    Autori: Milena Lazarević | Katarina Kosmina | Dragana Bajić

    Proširenje na Balkan i politika građanskog pritiska

    Dragocena lekcija koju je Evropska unija (EU) naučila na osnovu proširenja ka istoku u periodu 2004–2013, a koju je ovog puta primenila na potencijalne članice sa Balkana, jeste da politiku uslovljavanja (ili tradicionalni briselski pristup „šargarepe i štapa”) treba da upotpuni politikom javnog pritiska.

    Autori: Milena Lazarević | Corina Stratulat

    Kvalitetnom politikom zadržavanja kadrova do uspešne integracije Srbije u EU

    Adekvatni administrativni kapaciteti su jedan od suštinskih preduslova za uspešnu integraciju i održivo članstvo Srbije u EU. Međutim, iskusni kadrovi poslednjih godina učestalo napuštaju državnu upravu usled neadekvatnih uslova rada.

    Autori: Milena Lazarević | Dragana Bajić | Katarina Kosmina
    1 2 3 4 5 6 7
    Nazad na vrh