• ENGENG
  • MNI: Završni izveštaj za Srbiju 2016–2018.

    Partnerstvo za otvorenu upravu (POU) je dobrovoljna međunarodna inicijativa čiji je cilj da osigura da se vlade obavežu svojim građanima na promociju transparentnosti, osnaživanje građana, borbu protiv korupcije i korišćenje novih tehnologija radi jačanja sistema upravljanja. Mehanizam za nezavisno izveštavanje (MNI) prati aktivnosti svake zemlje koja učestvuje u inicijativi POU. Srbija učestvuje u POU inicijativi od 2012. godine i do sada je realizovala dva akciona plana.

    Autori: CEP

    Mehanizam za nezavisno izveštavanje (MNI)

    Akcioni plan Srbije je obuhvatio mnoga ključna pitanja otvorene uprave, uključujući pristup informacijama i prostor za građansko učešće i delovanje. Vlada je u potpunosti ispunila 7 od 14 obaveza do kraja sprovođenja akcionog plana.

    Autori: Milena Lazarević | Dragana Bajić

    Serbia’s EU accession negotiations on Chapter 32

    Serbia started off accession negotiation talks with the EU on the Chapter 32 – Financial control in 2015, but after more than three years it is difficult to assess the country’s progress since there is hardly any public communication on developments in this chapter.

    Autori: Miloš Đinđić

    Public service and human resource management

    Are tasks characteristic for civil service performed outside merit-based based regime? How open, transparent and fair is the recruitment into the civil service? How effective is the protection of senior civil servants’ position from unwanted political interference?

    Autori: CEP

    Public Finance Management

    How transparent and accessible are budgetary documents? How do governments communicate and cooperate with public about public internal financial control (PIFC)? How do supreme audit institution’s (SAI) communicate and cooperate with the public pertaining to its work? 

    Autori: CEP

    Netransparentnost vlasti u Srbiji

    Ovaj siže se fokusira na dva međusobno povezana aspekta transparentnosti rada Vlade Srbije: na proces donošenja odluka na sednicama Vlade i na izveštavanje o njenim aktivnostima i rezultatima, uključujući i budžetsko izveštavanje. Siže služi kao podsetnik da nedovoljna transparentnost ograničava mogućnosti za javni nadzor, i stoga otvara vrata eroziji vladavine prava i drugih demokratskih standarda.

    Autori: Miloš Đinđić | Milena Lazarević

    Strategic Framework of Public Administration Reform

    Do Western Balkan governments have effective public administration reform agendas? Is PAR purposefully implemented? Are there functioning structures to steer the reform design and implementation? Find out in this WeBER Infographic!

    Autori: CEP

    Accountability

    Do Western Balkan countries have good freedom of information (FOI) laws and are they consistently applied? Find out in this WeBER Infographic!

    Autori: CEP

    Western Balkan PAR Monitor 2017/2018

    Governments in the Western Balkans have been implementing public administration reforms (PAR) for over a decade now, with varying degrees of success. Since 2014, PAR is acknowledged as one of the fundamental areas of reform on any country’s path to EU membership and a set of principles was prepared for the accession countries to follow and comply with in this area in order to become successful EU member states.

    Autori: Milena Lazarević | Miloš Đinđić

    Nacionalni PAR Monitor

    Na Zapadnom Balkanu se reforme javne uprave (RJU) sprovode više od deset godina, sa različitim stepenom uspeha. Od 2014. godine, RJU je prepoznata kao jedna od osnovnih oblasti reformi na putu bilo koje zemlje ka članstvu u EU, i pripremljen je set principa koji zemlje u procesu pristupanja treba da prate kako bi postale uspešne članice.

    Autori: Miloš Đinđić | Dragana Bajić
    1 2 3 5
    Nazad na vrh